a story

06.00. Piiip piiip.
Jag rullade över på rygg och slet tag i mobilen som avgav ett outhärdligt ljud.
"ööööhmp" stönade jag och tänakrna var ungefär:
" Orka gå upp..."
Efter jag lyckats övertyga min bongstyriga hjärna, traskade jag upp alldeles för sent, trots det så hade jag ingen panik i mitt sinne.
Sedan började de sedvanliga rutinerna som jag utför samma varje morgon..

Engelska. Denna torsdag, började som alla torsdagar med engelska. Helt okej, enligt min åsikt.
Vi blev lämnade ensamma i klassrummet med en skriv uppgift, tre personer och läraren skulle ägna lektionen åt NP muntligt, så resten skulle, var menat, jobba med en uppsats. Och som jag redan hade räknat ut, när läraren satt foten utanför dörren, så blev det inte riktigt så som det var tänkt.
Skrik, skratt, skämt,spring och allt möjligt for igenom rummet, vi hade kul i alla fall- Min klass är underbar!
Vid lektionens, som förövrigt gick väldigt fort, slut, så hade jag fått ner några halvt planerade ord på mitt papper.
Så det blev helt enkelt läxa för hela bunten.
Dagen fortsatte med en rad andra lektioner, och känslor.
Vad känslor är underbara, och hemska, fantstiska och förstörande. Det jobbigaste är när de går över till att bli fysiskt, som när tex benen domnar bort , det hände mig idag. Inte okej, som är ett väl använt uttryck på vår skola.
På lunchen, begav sig spanska och tyska gruppen sig till XL grillen och fick kebab och pizza i alla möjliga former, som belöning för den väl utförda språk olympiaden. Mycket uppskattat, och en underbar stund med mina fina vänner.
Dagen blev flummigare och tröttare för var minut, så väl framme vid sista lektionen var jag inte nådigt trött och hyper, Issa , jag och Julia, hade en rolig stund på SO:n, sammtidigt som vi självklart jobbade hårt med nordamerika.
Efter en dryg timmes väntande på min käre far, så åkte jag hem med honom..
Här hemma har jag sjungit lovsång, och suttit här och segat.
Tack Jesus för bra dagar <3


jobbiga besked

Jobbiga besked är hemska.
Det gör lika ont som ett slag.
Man vill blunda och inte tro det är sant, men man inser fort att det är som man får höra.
Det gör så ont. Man gör det bästa för att orka med resten utav dagen.

Ja, trots detta som hände idag. Blev det fler possitiva händelser, och jag har Gud och gå till. Annars hade jag inte vart vid mod nu precis. Tack Jesus för din omsorg.<3
Sen jag kom hem i efter middag har jag pluggat, ätit, chattat duschat och pratat med fina vänner på telefon.
Det gjorde mig glad! Gud är God.
Nu tänkte jag lägga mig :).
Be blessed!!!<3

Jesus, jag vill leva mitt liv för dej.
Jag älskar dig. Mest av allt.
Du betyder precis allt för mig.
Mest av allt.
Jag kan offra allt för dig.
Jag är lyckligast med dig.
Du är underbar!


vaför är du så fin? Snälla svara..<'3


vi behöver bra dagar!

Bra dagar är helt enkelt så....BRA.
Bra dagar är de som ger än den där underbara känslan av väl mod.
Bra dagar ger mig hopp och ännu lite mer motivering, till att fortsätta.
Bra dagar är för mig, en del av vardagen, men kanske inte för alla.
Bra dagar kan förändra hela ditt du just för stunden.

Denna dag har varit just bra. Kanske inte helt fantastsk, men otroligt bra!!
Faktroerna som lett till detta har varit mina totalt bästa kompisar, okej lektioner och mycket mycket skratt!
Skratt och leenden, det bästa.

Efter skolan så hämtade Mamma mig, och vi åkte och åt, och efter det hade jag utvecklingssamtal.
Nu för tiden tycker jag det är gamska kul och ha det. Liksom se var man ligger och så. Det mesta såg fint ut tycker jag, så jag är nöjd.
Här hemma har jag gjort läxor, och nu lyssnar jag på musik, och fattar inte hur klockan blev så mycket? Är inte en minsta gnutta trött. Och imorn har jag lovsången på chapel med, trots min halsont. De får hlt enkelt gå som det går... (Y)

Sammanfattningsvis så är livet så bra, Gud är så underbaroch livet är  underbart. Det är ju bra.. ;)

Ha det super nu! Be blessed!<3


YouandImakesmemorie <3

Vad är minnen?
Vad är det för dej?
Är det samma sak som för mig?
Kan det vara olika saker?


För mig är minnen och minne så vackra ord. Det är som en kvitto på något man gjort, både på bra och dåliga saker.
För mig väcker otroligt mycket saker minnen.
musik.bilder.ord.platser.färger.lukter.kläder.texter.personer.

Själva känslan när man upplever minnen är så underbara, om det är något bra.
Allt känns så vackert och självklart, och man vill bara stanna i den bubblan för evigt..
Särskillt när man inser att saker ändrats och det inte kan bli så igen.

Något av det värsta som finns är att uppleva och tänka tillbaka på dåliga minnen, det känns så fel och jobbigt.
Men om saken som  krånglade, personen som blev sårat eller såret läkt, då är det en slags seger, det är skönt att tänka tillbaka och sedan till verkligheten; Man har verkligen klarat det!

Minnen är så vackert.



Denna bild väcker så mycket minnen <3




Make it last

Då sitter jag här igen.
Kvällens våfflor är ätna, med grädde och skratt till. Gott!
Jeapordy har spelats, skratt har skrits ut ur våra munnar, v har studsat upp och ner,
min hals har värkt så jag fått tårar.
I pauserna mellan detta har jag märkt att min inte fullt friska kropp inte gillar när jag stimmar.
För att sedan sitta här och vara jätte glad och lyssna på Francesca, samtidigt som jag är lite uppgiven över skolan imorn.

Jag borde vara galet tacksam. Det är jag.
Men kanske inte alltid.
Jag borde tacka Gud för allting alltid.
Jag borde inte klaga, även om jag inte gör de mycket(vad vet jag, gör jag det?) , så borde jag inte göra det alls.
Jag har ett så bra liv, jag har fantastiska vänner, jag är FRÄLST bara det är nåd, jag har en fantastisk familj, jag går på en superbra skola, jag har en säng, jag har pengar och TYP MILJONERSAKER TILL. Gud är så GOD!<3



Alive

Japp, jag lever!
Dock så har jag legat helt däckad de senaste dagarna..
Har haft ont i varenda muskel, inte skönt.
Det börjar gå på bättringsvägen nu, men inte helt bra.
Får se om jag går till skolan imorn, jcg vill de, men aja, jag kan inte styra över sjukdom tyvärr, men de kan GUD!!<3 I jesu namn ska de bli bra!

Har suttit här hemma idag och snörvlat och kollat på play ifrån möotet på Livetsord, såå bra!
Tack Gud för play, när man inte mår speciellt bra och måste va hemma är de kanon.
Har inte mycket mer att skriva, återkommer nog senare :)
Be blessed :D


Super gammal bild  på mitt öga :P
...Och förrästen, tack för de fina kommentarerna! Fortsätt :D, Jag blir så glad!!

sjukfortfarande

vill bara meddela att jag är rejält sjuk fortfarande. Så bloggandet ligger lite lågt tills jag blir helt frisk!
Hoppas ni hare bra!

wedding

Jag känner mig lagom patetisk.
Här sitter jag och kollar på inget annat än brudklänningar.
Hahaha. Drömma sig nåra år framåt får man väl?
Jag längtar till min stora dag, i framtiden kommer.


Sjukling!

Hallå där, är allting bra?

Jag gick till skollan i morse och var på topp, men det blev sämre och sämre. Jag var tvungen att lämna skolan efter lunch, då jag hade galen huvudverk, feber, ont över allt och sånt.
I jesu namn så ska det bli bra tills imorn, för jag orkar inte sitta hemma.

Men jag hade en bra dag, otroligt bra faktiskt! Förutom sjukdomen, som jag mer och mer fösökte tränga bort..
Vi hade engelska först, då vi började se på en film.

Sen hade vi ett underbart chapel, då pastorn predikade om att din tro ska och syns på dina gärningar och hur du strålar ut.
Det var otroligt bra! Så viktigt.
Han pratade tex, att när man blir frälst och börjar tro, så förändras hjärtat. Man börjar tala annorlunda, agera annorlunda i olika situatoner och använder tex händerna till annat. "De hjärtat är fullt av, de talar munnen"
Så bra, och man blev ännu mer pepp. Jesus är bäst! :D

Nu sitter jag och lyssnar på mycket skön musik.
På min spellista finns just nu:
Coffey Anderson
JJ Heller
Superchick
Lovsånger utav olika slag
Francesca Battistelli

Underbar musik, med underbart budskap. Man ska fylla sig med rätt saker.

Här kommer två bilder ifrån dagen, på mig och mina UNDERBARA vänner Maria och Judith. Vad skulle jag göra utan dem? Ni är så underbara, betyder så mycket! <3


<3 love <3

Ha en underbar dag, be blessed!


Nanananaana

Helluu :D

Har ni alla hat en bra dag? :)
Själv har jag haft en super bra dag.
Skolan var bra, vi fick sluta tidigt idag också.
Efter skolan drog jag med min underbara och älskade vän Maria ner på stan! :)Vi shoppade lite och sedan satte vi os på MAX och pratade i massor! :)
Såå mysigt, tack för dagen!

Det var västa vår vädret idag, det gjorde mig så galet glad! Vår känslor i helakroppen, det är den bästa känslan som finns, nästan. Tänk att Gud vet allt, att han ger oss våren, och vi bara älskar det. Bara det är godhet liksom! :D <3
Åkte och handlade mat med mamma, och när jag kom hem åt jag.
Efter det tog jag tag i min läxhög. Gjorde engelskaoch gjorde min dikt analys. Kul faktiskt.
Lyssnade på underbar musik undertiden, jag skulle inte kunna leva utan musik.. FATTA VAD TYST!?
Musik är något fantastiskt, helt underbart, ifrån Gud! All ära.

Glämde såklart kameran idag.. Men jag ska bättra mig, vill ju visa dagliga bilder liksom. Samt ska jag börja tipsa om musik , böcker och kanske filmer :).
Ha det otroligt bra nu allihopa, jag tänkte sova nu!
Be blessed kram Rebecca


Gammal bild på mig och min kära gitarr..

Godmorgon

Hej där!
Hann inte blogga igår, redan första dagen på veckan hade jag fullt upp och kom hem ca halv 10 på kvällen.
Men hade en så mysig dag, med cellgrupp hos Anina klockan sju. Så mysigt och underbart! :)

Nu väntar jag på att pappa ska bli klar, så han kan skjutsa mig till skolan, hehe :).
Har inte så mycket mer att skriva, så ni får allt ha en underbar dag! :)

Kram

Det går inte att backa men det går att gå framåt.

Hallelujah, I'm caving in
Hallelujah, I'm in love again
Hallelujah, I'm a wretched man
Hallelujah, every breath is a second chance, yeah


Möjligheternas Gud

Hallå där alla fina, hur tillbrinagr ni denna söndag?

Jag är nyss hemkommen från ett fantastiskt möte och efter det fikade jag och syrran, gotteligott!
Sen gick vi och strosa lite i bokshoppen..

Jag älskar söndagar. Det märks verkligen att det är vilodagen. Man laddar upp inför veckan, med underbart möte på förmiddagen, skön gemenskap efteråt och när man kommer hem äter man god middag och sedan fixar allt praktiskt inför vecka, slappnar av i varenda liten del och tar ny sats inför veckan som kommer.
Njuter av den sista kvällen innan måndagen, då vardagen och allt vad den tillhör börjar.
Jag ser inte vardagen som något negativt precis, men de är ju skönt och vara ledig också, men om man alltid var ledig , då skulle man ju inte uppskatta det. Right?
Så ja, hur brukar ni tillbringa era söndagar? :)

Känner för min del att denna vecka komemrbli ganska hektisk, fast mest de första dagarna..
Saker som kommer hända är tex. cellgrupp, mycket läxor, nationella prov, stan emd en vän, ungdoms möte oh till råga på det, så är jag förkyld! Men Gud är med mig och då kan det inte bli annat än bra! :)

Har tycärr inga bilder från idag, men här kommer bilder som ger mig insperation, färger jag gillar och sånt jag tycker är vackert.







Bilder ifrån google.

Be blessed ! Kram Rebecca

Gårdags kvällen i sago form...

" Efter jag pratat klart med mijn fina vän i telefon, som förövrigt känndes så otroligt saknad och befann sig 30 mil bort, så tog jag en sista hastig titt i spegeln. Sminket låg bra över min hud, och det var första gången på lönge jag hade riktgit mycket mascara, tänkte jag medan jag kastade om mitt rödbruna hår. Jag var ganska nöjd med hur jag såg ut just ikväll.
Påväg till bussen blev jag påmind av mig själv av att jag hade glömt ficklampan, men just ikväll, så var det ganska ljust ute. Ett leende bredde ut sig över mina läppar, tills jag kom på att jag gick i massa snö, och inte vårsol och converse. Det var mer julkänsla över det hela än vårkänslor. Men inget skulle få förstöra min glädje. Alla delar utav min kropp längtade till mötet, en av de bästa stundeerna på veckan, få möta Gud och bli berörd av hans kärlek. Så underbart! Tänkte jag medans jag frös en aning i väntan på bussen.
När bussen äntlöigen kom förstörde buss chaffisen min glädje ganska snabbt.
Jag tycker inte om sura busschaffisar, de liksom förstörde min jätte bra början på en otroligt bra kväll. Jag surade över det en stund i bussen, men de la jag av med ganska fort. Varför sura när jag hade världens bästa kväll framför mig?! Det skulle bli så bra!!
När jag mött upp mina två vackra kopmpisar i entrén till kyrkan, studsade vi alla in pigga, glada och förväntans -fulla på kvällens möte.
Lovsången sjöd i vackra toner, jag stämde fort in i den, och det var så underbart. Lovsång är det bästa som finns. Efter kollekt tal och en massa underbara lovsånger, var det dags för predikan. Den var så underbar, så bra för mig. Den tog tag i mig, verkligen berörde mig på djupet. Livets pussel, vissa bitar är lätta och vissa är svåra. Men det är så värt det, vi får Jesus, vad mer behövs då?
Jag blev så otroligt glad, jag bara älskar att vara i kyrkan, tänkte jag, så som jag så många gånger tänkt förut.
Efter predikan var det förbön. Jag gick inte fram, men jag stämmde in i lovsången, tog beslut, grät och efter mötet var jag lyckligare än någonsin. Nästan. Vad Jesus är underbar!"


Jag vill va' glad jag vill jubla i dig

Jag är glad.
Min spotify funkar.
Jag lyssnar på Francesca Batestellis nya album!!! Så sjukt fint, jag ryser, älskar sådan musik.
En liten gömd dröm inom mig är att en dag också kunna sjunga sådär kraft fullt, för att ära min Gud. Hon riktigt lyser ut Jesus, i detta fall genom sin röst.
Ikväll är de också ungdomsmöte, bara tanken gör mig galet glad. Det är så underbart, särskillt lovsånge, ja skiulle kunna stå förevigt. Det är den bästa stunden i mitt liv. Jag försöker leva i en lovsång. Kan man säga så? Jag antar det.
Jesus är mitt hopp och min räddning, är inte det minsta tacket och leva mitt liv för honom! :D

Förlåt om jag bara svammlar, men ja är så glad, hoppas ni alla har det jätte bra ni med!

Kram från Rebecca :D

Ljuspunkter

Hej hopp!
(va roligt,  statisktiken stiger, blir så glad! :D)

Jag har tänkt på hur mycket saker, en helt vanlig dag som gör mig glad.
Det är som små ljuspunkter , som kan rädda en i sista sikund, eller bara för att göra en lite allmänt glad.
Jag är så otroligt tacksam för sådant. Ibland när jag tänker på det, så sprids et ett stort leende över mina läppar. Jag blir så tacksam, till alla underbara människor som gör mina dagar så otroligt bra, att Gud satt mig på den plats, den stad jag älskar och har gett mig de otroligt fina människorna. De är nåd, det är Guds kärlek. Hon visar den igenom sig, men också igenom andra människor. Tack för att ni finns, utan er hade de liksom inte gått.

Saker som gör mig glad och kan förgylla dagen kan variera grovt för mig, de kan vara tex; fina ord, en godis, en kram, bra betyg på provet, ett bönesvar, tänka på Guds kärlek och nåd( de gör mig gladast!) eller en fin dag på stan med en vän! :)
Detta är bara ett axplock, men ändå en inblick.
Så, ta vara på ljusglimtar, de är sådant som förgyller..

Nu ska jag ta och äta något, och ikväll bär det av till Ungdomsmöte, SOM jag längtat!
Be blessed :)
Kram Rebecca


Två av dem som är bra på att förgylla mina dagar!



Vänner är bra att ha

Hej alla fina! :)
Hoppas allt e bra med er?
Med mig är det fin fint :D Judith lämmnade mig nyss. Hon va hemma hos mig efetr skolan och vi hade kul! hon är underbar hon. Min fina judith, du betyder sååå mycket!! :D <3
Kärlek till dig!!

Dagen i skolan var okej, dock ytterst tröttsam. Haha.
Men Gud är god och jag är tacksam.
Tur att man har vänner som hjälper en igenom dagen.
Har inte så mycket att skriva.

Kram! :)

Nytt är bra

Hej där!
Nu var det otroligt länge sen jag lät mina fingrar springa över tangent bordet!
Jag tröttnade på min gamla design, och blev lite av en annan människa...
Jag hoppas att jag nu ska kunna fortsätta blogga något/några inlägg per dag, och jag är så taggad! De kommer bli så kul!
Jag kommer blogga mycket om min tro, Jesus som har frälst mig, han är en otroligt stor del av mitt liv. De kommer också bli lite (mycket) av en vardags blogg där ja skriver om tankar, funderingar, tråkiga  saker, roliga saker och mycket mer som dyker upp i mitt huvud!
Skönt att börja på nytt liksom!
Om ni vill läsa gammla inlägg ja skrivit, så är de bara o bläddra bak i arkviet. Denna blogg har funnits i ca 1 år, med ett upphåll från november till mars 2011 :).
Hoppas ni ska gilla det, kommentera och tyck!

Be blessed, Love from Rebecca :)

Jag ser nuför tiden ut såhär :)

Den underbara designen har min underbara vän Johanna hjälpt mig med!!! :D

RSS 2.0