i will write

Jag vill skriva om allt som inte har med någonting att göra.
känner för att vara djup, gå in i mig själv. Gömma mig för allt ont.
kärlek. så vackert och så underbart.. Ändå kan onska träda in. men vi kan övervinna.
mitt huvud e segt. Smälter på något vis, hjärnan går på högvarv och är övertrött.
Ensamma håltimmar är inte hälsosamt.
De får en att tänka för mycket, för mycket på allt som i´nte betyder något, onödig saker i livet jag vanligtvis inte bryr mig om.
Allt hör ihop på ngt konstigt sätt. Varför är de så.
Jag vill skriva en berättelse. En vacker en. Om prinsar och prinsessor, förälskade par, om man och hustru.
Beskriva vackra människor.

Jag vill lovsjunga. sitta mitt i kyrksalen och läsa bibeln. Bara jag och Gud.
Jag vil lsjunga mitt finase till Guds ära och spela gitarr högt och ljudligt och betydligt bättre än jag gör, vill spela gitarr lika bra som jag sjunger.
Sjunga är allt, det finns alltid där, uttryck till allting.
musik.
Jag vill finnas för människor, lyssna, hjälpa, be med och för, älska dem.
Jag vill följa Guds vilja, han och endast han. Han har räddat mig. Ingen älskar jag som han.

Jag vill va lite äldre och ha hittat mannen Gud menat åt mig.
Vara kär och älska någon så mycket att hjärtat spricker.
Veta att Han med stort h föralltid är min.
Jag vill att han håller om mig, vet exakt hur jag fungerar.
Jag vill ha ett ljust brölopp med en vacker klänning, näbbar och ring.
Vacker musik. Och kärleken som omsluter allt!

RSS 2.0