a story

06.00. Piiip piiip.
Jag rullade över på rygg och slet tag i mobilen som avgav ett outhärdligt ljud.
"ööööhmp" stönade jag och tänakrna var ungefär:
" Orka gå upp..."
Efter jag lyckats övertyga min bongstyriga hjärna, traskade jag upp alldeles för sent, trots det så hade jag ingen panik i mitt sinne.
Sedan började de sedvanliga rutinerna som jag utför samma varje morgon..

Engelska. Denna torsdag, började som alla torsdagar med engelska. Helt okej, enligt min åsikt.
Vi blev lämnade ensamma i klassrummet med en skriv uppgift, tre personer och läraren skulle ägna lektionen åt NP muntligt, så resten skulle, var menat, jobba med en uppsats. Och som jag redan hade räknat ut, när läraren satt foten utanför dörren, så blev det inte riktigt så som det var tänkt.
Skrik, skratt, skämt,spring och allt möjligt for igenom rummet, vi hade kul i alla fall- Min klass är underbar!
Vid lektionens, som förövrigt gick väldigt fort, slut, så hade jag fått ner några halvt planerade ord på mitt papper.
Så det blev helt enkelt läxa för hela bunten.
Dagen fortsatte med en rad andra lektioner, och känslor.
Vad känslor är underbara, och hemska, fantstiska och förstörande. Det jobbigaste är när de går över till att bli fysiskt, som när tex benen domnar bort , det hände mig idag. Inte okej, som är ett väl använt uttryck på vår skola.
På lunchen, begav sig spanska och tyska gruppen sig till XL grillen och fick kebab och pizza i alla möjliga former, som belöning för den väl utförda språk olympiaden. Mycket uppskattat, och en underbar stund med mina fina vänner.
Dagen blev flummigare och tröttare för var minut, så väl framme vid sista lektionen var jag inte nådigt trött och hyper, Issa , jag och Julia, hade en rolig stund på SO:n, sammtidigt som vi självklart jobbade hårt med nordamerika.
Efter en dryg timmes väntande på min käre far, så åkte jag hem med honom..
Här hemma har jag sjungit lovsång, och suttit här och segat.
Tack Jesus för bra dagar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0