sommar

Känns som flera år sedan jag skrev här.

ännu ett sommar lov har kommit. Ett år sedan förra. Ett år sen alla tårar, alla hejdå, alla kramar, alla fester, alla klänningar och alla människor. Känns så avlägset men ändå så nära på något sätt.
De var andra färger då. En helt annan tavla, helt annat motiv. Vi var så ovetande och rädda. Det var ett så stort steg vi tog. In något annat som visade sig bli så bra. Ett nytt stadie, våra känslor flög att alla möjliga håll.

Efter förstaring, som var väldigt nytt. som var skrämmande. som förändrande oss. som gav oss nya vänner. som gav oss tårar. som gav oss skratt, Kom också en sommar. Fort ocg ganska oförberett. Vi var så uppe i allt. Vi var uppe i våra känslor, våra tankar våra ord. Hej hopp studentsång och blomstertiden.

Lov får en att minnas och tänka. PÅ det som var förut, de förflutna, hur man hade det i en annan tid.
Jag drömmer mej till förra lovet. Minns känslorna. Minns dofterna. Minns musiken.Minns människorna. Minns samtalen. Minns tårarna. minns skratten. minns vinden. minns de bra och det dåliga.

Vår låt börjar spela. jag dras tillbaka. till en annantid. Till oss. Minns känslan. Minns mina tårar, mina problem och din hjälp. Jag minns varenda molekyl, varenda lukt, varenda klädesplagg, den där drömska känslan och känslan som inte heller går att beskriva. Jag minns allt. Låtgen spelar upp allt för mig. Jag minns. Vill tillbaka, fast ändå inte. Musik får en att minnas. Minnas detaljer. Minnas humburgeresturangen vi satt på. Minnas buss turen intill stan. Minnas våra kramar. Minas dina ord som fick mitt hjärta att andas lite. Som gav syre till mej. Mag känslan när du först såg mej. Ett virrevarr av känslor, obeskrivbara kommer upp i mitt inre.

Men tiden förndras. När man upptäcker svek.När orden blir tomma. När fel saker händer vid fel tillfällen och ingenting känns rätt. Jag är en helt annan människa. Du är en helt annan människa. Vi är andra människor. Det kanske inte var tänkt så som vi hade det. Vad vet jag. Remember when it rain.
Så mycket händer på ett år.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0