True love waits

Jag har en ring på fingret.
På den står det "I'll wait for my beloved"
Den står för att jag vill vänta med sex till äktenskapet, och att den kille jag ska ha ska jag också gifta mig med.

Kärlek är något så otriligt värt att vänta på, värt att vänta på den rätta för just mig.
Den rätta jag vill dela lycka, sorg och olika tider med.
Den person som förstår mig som ingen annan, som får mig att skratta och har de jag behöver, en person att leva med hela livet från den dagen vi lovar varandra att hålla ihop.

Jag vet inte vid vilken ålder den rätta för mig dyker upp, eller om denne redan gjort det.
Det kan vara ett år eller 10 år, trots detta är jag trygg.
Gud vill mitt bästa och har min drömprins någonstans i världen, för att komma , och för oss att upptäcka varandra.

De år jag lever nu, det liv jag lever , med eller utan partner, är ett liv för Gud.
Så oavsätt om jag inte har kille, kan jag leva ännu mer för Gud , satsa på honom ännu mer.
Och när jag och min framtida man sedan förs samman, är vi båda staraka i Jesus, kunna leva ett liv tillsammans med varandra, och med Gud. Ett kärleks flödande liv.
En tre tvinnad tråd brister inte lika lätt står det i bibeln, det tror jag på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0