motivation..


Detta blir lite halvt tips och lite halvt tankar. men iom att ja inte har bilder och visa från idag + att de va länge sen ja skrev en sånhär tips grej blir det en sådan ikväll :)

Ja har vart ute och powewalkat och joggat ikväll.
Denna höst har jag bestämt mig för att börja rör mer på mig, älskar att vara ute och gå, så underbart. Det är verkligen mitt sätt att njuta av träning. för det är de man måste göra, tycka det är kul.
Jag vill inte bara träna för att ja vill gå ner i vikt och blablabla utan jag vill träna för att jag ska må BRA. Både fysiskt och psykiskt.
Vårterminen i 8:an hann jag inte röra mig alls mycket och jag mådde så dåligt. Men nu så är jag igång!
Motion är inte bara bra för din hälsa, utan man har lättare att lära har jag hört, du mår bättre och också tycker jag det är ett bra sätt att varva ner, efter en trässig dag, jobbig dag, mycket i skolan osv. Då kan du träna de du tycker om och få tänka igenom osv och lixom strässa av. do you understand?

Och jag tänkte också på, om du har motivation, så går allting 1000 ggr lättare, i promis. och jag har verkligen hittat motivation, och motion är viktgt , så de är viktigt att ha motivation till motion. HAHA Rörigt.
Jag hittar motivation genom att se andra må bra av det, hitta en egentränings form jag gillar, de är så otroligt viktigt. Samt att man mår så mycket bättre då.
Lita också på att Gud kan hjälpa dig hitta motivationen , han kan hjälpa dig att må bra, de vill han.
När jag joggade förut, var jätte trött och de inte känndes så bra så nynnade jag på sarah kellys "between the lines" och man känner som en ny kraft.
love it.

Detta var bara lite tankar :)..
Nu ska ja fortsätta fredags myset <3
kram på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0